1.14.2 ("Зебра", у тому числі червоно-білого кольору) - позначає нерегульований і регульований пішохідний перехід з підвищеною вірогідністю виникнення дорожньо-транспортних пригод.
1.2 (Широка суцільна лінія) позначає край проїзної частини (крайова розмітка) автомобільних доріг та вулиць, межі смуги для руху маршрутних транспортних засобів або велосипедної смуги.
У місцях, де на смугу маршрутних транспортних засобів дозволено заїзд іншим транспортним засобам, ця лінія може бути переривчастою;
Лінію 1.2 дозволяється перетинати в разі вимушеної зупинки, якщо цією лінією позначено край проїзної частини, суміжний з узбіччям.
1.3 Розділяє транспортні потоки протилежних напрямків на дорогах, які мають чотири і більше смуг руху або на ділянках доріг з трьома (2+1) смугами.
Лінію 1.3 перетинати забороняється.
1.4 (Жовтого кольору) - позначає місця, де заборонено зупинку транспортних засобів з тієї сторони, де вона нанесена. Застосовується самостійно або спільно зі знаком 3.34 і наноситься біля краю проїзної частини або по верху бордюру.
1.5 Розділяє транспортні потоки протилежних напрямків на дорогах, які мають дві смуги руху в обох напрямках і де дозволено виїжджати на смугу зустрічного руху; позначає межі смуг руху за наявності двох і більше смуг, призначених для руху в одному напрямку; розділяє смуги протилежних напрямків на велосипедних доріжках з двостороннім рухом.
Дозволяється перетинати лінію з будь-якого боку.
1.6 Лінія наближення - переривчаста лінія, в якій довжина штрихів утричі перевищує проміжки між ними - попереджає про наближення до розмітки 1.1, 1.11
або 1.24
.
Розмітку 1.6 може бути нанесено у поєднанні з розміткою 1.19.
Дозволяється перетинати лінію з будь-якого боку.
1.7 (Напрямна розмітка - переривчаста лінія) - позначає напрямок смуг руху в межах перехрестя при необхідності вказати траєкторію руху транспорту, позначає розриви в суцільній розмітці 1.1, 1.3
для можливості здійснення повороту чи розвороту, а також позначає межі відведених майданчиків для паркування на безоплатній основі вздовж проїзної частини.
Дозволяється перетинати лінію з будь-якого боку.
1.8 (Широка переривчаста лінія) - позначає межу між основною смугою руху і смугами гальмування чи розгону (на перехрестях, перехрещеннях доріг на різних рівнях, у зоні автобусних зупинок тощо), межу між основною смугою руху і виділеною смугою для лівого повороту чи розвороту та межі велосипедної смуги.
Дозволяється перетинати лінію з будь-якого боку.
1.9 Позначає межі смуг руху, на яких здійснюється реверсивне регулювання. Поділяє транспортні потоки протилежних напрямків (при вимкнених реверсивних світлофорах) на дорогах, де здійснюється реверсивне регулювання.
На ділянці дороги між реверсивними світлофорами лінію 1.9 дозволяється перетинати, якщо вона розташована праворуч від водія.
При ввімкнених сигналах зеленого кольору у реверсивних світлофорах лінію 1.9 дозволяється перетинати з будь-якого боку, якщо вона поділяє смуги, по яких рух дозволено в одному напрямку. У разі вимкнення реверсивних світлофорів водій повинен негайно перестроїтися праворуч за лінію розмітки 1.9.
Лінію 1.9, що розміщена ліворуч, при вимкнених реверсивних світлофорах перетинати забороняється.
1.10.1 Позначає ділянки доріг, де заборонено стоянку транспортних засобів (з тієї сторони, де її нанесено).
Застосовується самостійно або разом із знаком 3.35 і наноситься біля краю проїзної частини або по верху бордюру.
1.10.2 Позначає місця на смузі (смугах) руху перед перехрестям навпроти в'їзду/виїзду до прилеглої території, на яке заборонено в'їзд, якщо попереду зупинилися інші транспортні засоби; позначає місце (резервний майданчик) для тимчасової зупинки транспорту екстрених служб (швидкої медичної допомоги, поліції та інших) і де заборонено стоянку інших транспортних засобів вздовж доріг, вулиць та на майданчик для паркування.
1.10.3 (Коробчаста розмітка жовтого кольору) - наноситься на проїзну частину в зоні перехрестя для попередження про заборону в'їзду на перехрестя при виникненні затору.
1.11 Поділяє транспортні потоки протилежних або попутних напрямків на ділянках доріг, де перестроювання дозволено лише з однієї смуги. Позначає місця, призначені для розвороту, в'їзду і виїзду з майданчиків для стоянки тощо, де рух дозволено лише в один бік.
Лінію 1.11 дозволяється перетинати тільки з боку її переривчастої частини, а з боку суцільної — лише по завершенні обгону чи об’їзду перешкоди.
1.12 Стоп-лінія - позначає місце, де водій повинен зупинитися за наявності знаку 2.2 або при сигналі світлофора чи регулювальника, що забороняє рух.
1.13 Позначає місце, де водій (велосипедист) повинен у разі потреби зупинитися і дати дорогу транспортним засобам, які рухаються по перехресної дорозі.
1.14.1 ("Зебра", у тому числі червоно-білого кольору) - позначають нерегульований і регульований пішохідний перехід на проїзній частині дороги чи на велосипедній доріжці.
1.1 (Вузька суцільна лінія) - поділяє транспортні потоки протилежних напрямків (осьова розмітка) на дорогах з двома чи трьома (2+1) смугами руху в обох напрямках, позначає межі смуг руху у попутному напрямку (розділювальна розмітка), позначає межі проїзної частини, на які в'їзд заборонено (напрямні острівці та острівці безпеки); розділює пішохідний і велосипедний рух на суміжних пішохідних та велосипедних доріжках, позначених знаком 4.18; розділяє смуги на велосипедних доріжках з двостороннім рухом при наближенні до велосипедного переїзду, позначеного розміткою 1.15
.
Лінію 1.1 перетинати забороняється. Але якщо цією лінією позначено місце стоянки, майданчик для паркування або край проїзної частини, суміжний з узбіччям, то лінію перетинати дозволяється.
Як виняток, за умови забезпечення безпеки дорожнього руху, дозволяється перетинати лінію 1.1 для об’їзду нерухомої перешкоди, розміри якої не дають змоги здійснити її безпечний об’їзд, не перетинаючи цю лінію, а також обгону поодиноких транспортних засобів, що рухаються із швидкістю менше 30 км/год.
1.14.3 Зебра - позначає нерегульований і регульований пішохідний перехід і місце переходу осіб з порушенням зору.
1.15 (Велосипедний переїзд) - позначає місце, де велосипедна доріжка чи доріжка для вершників перетинає проїзну частину, в'їзд чи виїзд з прилеглої території, а також де велосипедна доріжка та доріжка для вершників перетинаються між собою.
1.16.1 Позначає напрямні острівці в місцях поділу, розгалуження або злиття транспортних потоків.
Розділяє транспортні потоки протилежних напрямків.
1.16.2 Позначає напрямні острівці в місцях поділу, розгалуження або злиття транспортних потоків.
Розділяє транспортні потоки одного напрямку.
1.16.3 Позначає напрямні острівці в місцях поділу, розгалуження або злиття транспортних потоків.
Злиття транспортних потоків одного напрямку.
1.16.4 Позначає острівці безпеки, що знаходиться в одному рівні з проїзною частиною і не обрамлений рефюджами чи огородженням.
Острівець безпеки — технічний засіб регулювання дорожнього руху на наземних пішохідних переходах, конструктивно виділений над проїзною частиною дороги та призначений як захисний елемент для зупинки пішоходів під час переходу проїзної частини дороги. До острівця безпеки належить частина розділювальної смуги, через яку пролягає пішохідний перехід.
1.17.1 (Жовтого кольору) - позначає зупинки маршрутних транспортних засобів.
1.17.2 (Жовтого кольору) - позначає ділянку проїзної частини в межах зупинки трамвая, позначеної дорожніми знаками 5.42.1 і 5.42.2
, за умови розташування трамвайних колій посередині проїзної частини.
1.17.3 Позначає зони для стоянки таксі
1.18 Показує дозволені напрямки руху по смугах на перехресті, транспортній розв'язці в різних рівнях, в місці влаштування віднесеного лівого повороту чи розвороту.
Застосовується самостійно або в поєднанні із знаками 5.16 і 5.18
. Розмітка з зображенням тупика наноситься для зазначення того, що поворот на найближчу проїзну частину заборонено. Розмітка, яка дозволяє поворот ліворуч з крайньої лівої смуги, дозволяє також розворот.
1.19 Позначає наближення до ділянок, де проїзна частина звужується на одну смугу руху в попутному напрямку або закінчення смуги розгону.
Розмітка 1.19 може бути нанесена в поєднанні з розміткою 1.6 поза населеним пунктом, як додаткове попередження про необхідність закінчення маневру обгону.
1.20 Позначає наближення до поперечної розмітки 1.13.
1.21 (Напис "STOP") - позначає наближення до поперечної розмітки 1.12.
1.22 Попереджає про наближення до місця, де встановлено дорожні погорби або влаштовано підвищений пішохідний перехід чи підвищене перехрестя для примусового зниження швидкості.
1.23 Позначає поверхню дорожнього пагорба, влаштованого для примусового зниження швидкості руху транспортних засобів
1.24 (Ломана крайова і осьова лінії) - попереджають про наближення до пішохідного переходу чи велосипедного переїзду з підвищеною небезпекою (обмежена їх видимість, підвищений рівень аварійності, наявність поблизу навчальних закладів) з метою концентрації уваги водія.
1.25 (Широкі поперечні смуги жовтого кольору) - попереджає про наближення до кільцевої розв'язки (превентивний захід для попередження водія про необхідність знизити швидкість).
1.26 Позначає на проїзній частині номер дороги (маршруту)
1.27 Позначає виділену смугу для руху маршрутних транспортних засобів.
1.28.1 Позначає виділену смугу для суміщеного руху маршрутних транспортних засобів та велосипедистів
1.28.2 Позначає доріжку, призначену для суміщеного руху пішоходів та велосипедистів, застосовується із знаком 4.17.
1.28.3 Позначає проїзну частину вулиць і доріг населених пунктів місцевого значення, де дозволено змішаний рух веловипедистів і транспортних засобів у попутному напрямку
1.29 Позначає (дублює) на покритті проїзної частини зображення дорожнього знака 1.32
1.30 Позначає (дублює) на покритті проїзної частини зображення дорожнього знака 1.39.
1.31 Позначає (дублює) на покритті проїзної частини зображення дорожнього знака 3.29
1.32 Позначає (дублює) на покритті проїзної частини зображення дорожнього знака 5.43 для позначення відведених майданчиків для паркування транспортних засобів.
1.33 Позначає відведені майданчики для паркування транспортних засобів, розміщені вздовж проїзної частини вулиці, дороги за обумовлених умов (оплата за стоянку, обмежена тривалість стоянки, тільки для використання певною категорією користувачів).
1.34 Позначає межі окремих місць для паркування транспортних засобів
1.35 Позначає місце для паркування індивідуалього транспорту осіб з інвалідністю та транспортних засобів, які перевозять осіб з інвалідністю
1.36 Позначає доріжку для велосипедистів за межами проїзної частини та виділену на проїзній частині велосипедну смугу
1.37 Позначає дозволені напрямки руху на велосипедній доріжці, велосипедній смузі
1.38 Позначає місце для заправки електромобілів
1.39.1 Позначає наближення до ділянок доріг (вулиць), на які є вихід з території шкіл, що прилягають безпосередньо до цієї дороги (вулиці)
1.39.2 Позначає наближення до ділянок доріг (вулиць), на які є вихід з території шкіл, що прилягають безпосередньо до цієї дороги (вулиці)
2.6 Бордюри на небезпечних ділянках дороги (напрямні острівця, острівці зупинки маршрутного транспорту, початкові ділянки розділювальної смуги, центральний острівець кільцевої розв'язки, круті спусків тощо);
2.1.1 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо).
2.1.2 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо).
2.1.4 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо). Розмітка 2.1.4 (жовто-червоного кольору) використовується на ділянках концентрації ДТП, аварійно-небезпечних ділянках.
2.1.3 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо).
2.1.5 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо).
Розмітка 2.1.5 (жовто-червоного кольору) використовується на ділянках концентрації ДТП, аварійно-небезпечних ділянках.
2.1.6 Торцеві частини штучних споруд (мостів, шляхопроводів, тунелів) та інших вертикальні поверхні масивних перешкод (парапетів, опор освітлення тощо).
Розмітка 2.1.6 (жовто-червоного кольору) використовується на ділянках концентрації ДТП, аварійно-небезпечних ділянках.
2.2.1 Нижній край прогону штучної споруди, конструкції тунелів якщо відстань від нього до поверхні дорожнього покриття дорівнює або менше ніж 5,0 м.
2.2.2 Нижній край прогону штучної споруди, конструкції тунелів якщо відстань від нього до поверхні дорожнього покриття дорівнює або менше ніж 5,0 м.
Розмітка 2.2.2 (жовто-червоного кольору) використовується, коли видимість у напрямку руху обмежена або встановлені дорожні знаки, що обмежують рух транспортних засобів по висоті.
2.3.1 Позначають вертикальні поверхні щитів, які встановлюють під знаками 4.7 - 4.9
, а також початкові або кінцеві елементи дорожніх огороджень та торцевої поверхні амортизаційних дорожніх пристроїв.
Нижній край смуг розмітки позначає бік, з якого необхідно об’їжджати перешкоду.
2.3.2 Позначають вертикальні поверхні щитів, які встановлюють під знаками 4.7 - 4.9
, а також початкові або кінцеві елементи дорожніх огороджень та торцевої поверхні амортизаційних дорожніх пристроїв.
Нижній край смуг розмітки позначає бік, з якого необхідно об’їжджати перешкоду.
2.3.3 Позначають вертикальні поверхні щитів, які встановлюють під знаками 4.7 - 4.9
, а також початкові або кінцеві елементи дорожніх огороджень та торцевої поверхні амортизаційних дорожніх пристроїв.
Нижній край смуг розмітки позначає бік, з якого необхідно об’їжджати перешкоду.
2.4 Круглі сигнальні тумби, встановлені на розділювальній смузі, напрямному острівці або острівці безпеки із знаками 4.7 - 4.9
.
2.5.1 Позначає напрямні стовпчики, встановлені на заокругленнях малого радіуса, крутих спусках, інших небезпечних ділянках або вздовж всієї протяжності доріг.
Посередині розмітки розміщують світлоповертальний елемент.
2.5.2 Позначає напрямні стовпчики, встановлені на заокругленнях малого радіуса, крутих спусках, інших небезпечних ділянках або вздовж всієї протяжності доріг.
Посередині розмітки розміщують світлоповертальний елемент.